BBB Maastricht: beleving via social media

BBB Maastricht: beleving via social media

Wanneer je deelneemt aan een beurs ben je daar meestal heel druk mee. De voorbereidingen nemen veel tijd in beslag; de stand moet worden opgebouwd en de bemensing moet geregeld worden. En op de dag(en) zelf ben je helemaal druk met klanten en andere relaties. Het kan dan zomaar zo zijn, dat je vergeet om je socialmediakanalen in te zetten. Hoe doen anderen dat? Prosos Events weet als geen ander hoe je een evenement moet combineren met uitingen op social media en laat zien hoe dat gaat op BBB Maastricht.

BBB Maastricht

Van 8 t/m 10 oktober werd de BBB Maastricht gehouden, een grote vakbeurs voor horecaondernemingen en –toeleveranciers. Ook voor een aantal klanten van Prosos een belangrijk evenement. De socialmediaexperts van Prosos bereiden zo’n beurs al lang van tevoren voor. Zowel voorafgaand aan de beurs, tijdens de beurs als achteraf wordt er aandacht aan besteed op de socialmediakanalen. Wat doen zij dan zoal?

Voorafgaand aan de beurs

Voordat de beurs begint, kun je als exposant je alvast verdiepen in de andere deelnemers. Kijk welke sprekers voor jou interessant zijn en met welke andere deelnemers je contact wilt leggen. Begin deze personen of bedrijven via social media te volgen. Berichten over de beurs kun je delen en van commentaar voorzien. Kijk ook welke hashtag voor het event gebruikt wordt en gebruik die zelf ook in je uitingen. Vergeet ook niet van tevoren op de social media te vertellen dat je naar de beurs gaat en wat je daar gaat doen.

Tijdens de beurs

Je uitingen tijdens de beurs op social media kunnen simpel zijn: laat zien dat je er bent! Laat van de sfeer proeven door foto’s of filmpjes te delen. Vertel iets over een spreker die je gehoord hebt of iets over je buren op de beurs. En vergeet daarbij niet de goede hashtag te gebruiken!

Na de beurs

De dagen na de beurs kun je gebruiken om terug te blikken. Maak een bericht met hoogtepunten of deel content die je tijdens de beurs nog niet hebt gedeeld. Vergeet ook niet om je klanten te bedanken.

Zelf deelnemen aan een beurs?

Wil je zelf deelnemen aan een beurs? Prosos Events kan alles regelen waardoor je deelname een succes wordt. Ook de social media!
Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.

1Reactie
  • Prosos Events | Organiseer je een event in 2019? Dit worden de trends!
    Geplaatst op 10:24h, 27 november Beantwoorden

    […] Een voorbeeld van nieuwe technologie? Gezichtsherkenning! Registratieprocedures kunnen sneller verlopen als gebruik gemaakt wordt van gezichtsherkenning. Ook nu veiligheid tijdens evenementen een steeds belangrijker thema wordt, kan gezichtsherkenning voordelen bieden. Een bezoeker die als verdacht bekend staat, kan er zo tussenuit gehaald worden. Bedrijven kunnen ook gezichtsherkenning gebruiken om bezoekers te ‘taggen’ in foto’s van je evenement die je deelt op social media. […]

Geef een reactie