Beursexperience via technische snufjes (deel 2)

Beursexperience via technische snufjes (deel 2)

Beleving is erg belangrijk in de beurzen- en evenementenwereld. Daarnaast zijn er allerlei technische trends die inspelen op alle zintuigen. Welke technische snufjes zijn er om de beursexperience letterlijk en figuurlijk naar een hoger niveau te tillen? Dit onderwerp kwam in ons vorige blog naar voren, waarin we touchable technologie en drones uitlichtten. In dit deel besteden we aandacht aan spectacles, nog zo’n technische trend.

Spectacles

Zo’n 6 maanden geleden kwam Snapchat met de Spectacles. Dat is een camera die de vorm van een zonnebril heeft. De Spectacles zien er natuurlijk fantastisch uit, maar uiteindelijk gaat het erom dat deze brillen een brug tussen mode en technologie hebben geslagen. Deze modieuze brillen stellen u in staat om letterlijk de wereld door wildvreemde ogen te bekijken. Voor het promoten van uw event biedt dat geweldige kansen. Denk bijvoorbeeld aan het inzetten van Spectacles als promotiemateriaal.

Hoe?

Hoe zet u Spectacles dan in als promotiemateriaal? Het draait allemaal om beleven en ervaren, experience, bij beurzen en evenementen. Door de filmpjes die met Spectacles gemaakt zijn, kunt u letterlijk een kijkje nemen door de ogen van een ander. Het is toch geweldig om de ervaring van een bezoeker te bekijken door de ogen van bezoekers zelf? Via deze beelden kunt u potentiële bezoekers laten zien hoe leuk uw event is. Bovendien kunt u de ervaring voor een eventueel vervolg hierop nog onvergetelijker maken.

Ideetjes

Spectacles bieden allerlei toepassingsmogelijkheden als promotiemateriaal. Wat dacht u ervan om de bril uit te lenen aan één van uw artiesten? Fans moeten dan achterhalen wie de bril draagt. Dat resulteert vast in prachtige beelden, die u bijvoorbeeld voor promotievideo’s kunt gebruiken. Nog een leuk idee: zet als eventorganisator zelf een Spectacle op, zodat u uw bezoekers het event door uw ogen kunt laten ervaren.

Privacy

Google bracht al eerder de bril Google Glass op de markt. Deze bril zorgde echter voor veel kritiek op het gebied van privacyschending. Het was namelijk niet zichtbaar of de mensen gefilmd werden. Daarom waren ze bang voor hun privacy. De Spectacles van Snapchat bieden uitkomst, want daaraan is wel te zien of ermee gefilmd wordt. Zodra u met Spectacles filmt, gaan de lampjes bij de brillenlens aan. U hoeft dan ook niet bang te zijn voor de privacy van uw bezoekers.

Nog realistischer

Met de Spectacles kunt u erg realistische beelden maken, zelfs nog realistischer dan met de camera van een smartphone. Waar komt dat door? Er zit bijvoorbeeld een verschil in het aantal graden van het gezichtsveld. Bij de camera van de Spectacles is dat 115 graden en dat is een grotere hoek dan bij een smartphone. De camera van een smartphone heeft meestal maar een gezichtsveld van circa 80 graden. De bril van Snapchat komt het dichts bij het gezichtsveld van een mens in de buurt. Die is namelijk ongeveer 140 graden. Daarnaast zijn de beelden van Spectacles kantelbaar wanneer u ze terugkijkt. Zo’n filmpje is zowel in staand als in liggend formaat terug te kijken. De met deze bril gemaakte filmpjes zijn via bluetooth of wifi naar uw mobiel te sturen. Hoe lang kunt u achter elkaar met Spectacles filmen? De accu is ongeveer na een dag leeg, dus u heeft voldoende tijd om te filmen

Spectaculair spektakel

Prosos Events kan samen met u bepalen hoe en waarmee u van uw beurs een spectaculair spektakel kunt maken! De nieuwste (spectacle)technieken maken dit mogelijk, maar er zijn nog zoveel meer mogelijkheden. Graag bespreken wij die met u in een persoonlijk gesprek en laten in uw beursexperience de online en offline wereld samensmelten.

Bron: Frankwatching

Geen reactie's

Geef een reactie