De ingrediënten voor een geslaagd event

De ingrediënten voor een geslaagd event

Bij jaarlijks terugkerende events gebruik je vaak eenzelfde format. Dat maakt het organiseren overzichtelijk en eenvoudig. Hierbij bestaat echter wel het grote gevaar dat jouw event gaat vervelen en het publiek wegblijft. Hoe zorg je ervoor dat je events blijft organiseren met een betekenisvolle beleving? In dit blog geven wij hier het antwoord op!

Talk of the town

Heel vaak wordt de uitspraak geuit: “hoe we het vorig jaar deden is goed bevallen, we doen het gewoon weer zo”. Vaak is dit niet het beste recept om jouw event eruit te laten springen. Wat je wilt bereiken is dat de doelgroep zich aangesproken voelt om aanwezig te zijn bij jouw event. Dit betekent dat je het gevoel bij de doelgroep dient te creëren dat ze absoluut niet mogen missen, omdat jouw event de ‘talk of the town’ wordt. Dat betekent dat je creatief moet durven zijn. Een event creëren dat anders is dan anders. Kijk daarvoor bij de concurrentie en bedenk wat je anders zou willen doen, of luister naar het aanwezige publiek. Leer van wat het publiek mist in hun beleving en neem dat mee naar het volgende event.

De rode draad

De eerste stap in de programmering voor jouw volgende event begint bij het bedenken van een ijzersterk event concept. In het eerste begin van de conceptontwikkeling heb je misschien wel tientallen ideeën. In de stappen die volgen laat je de losse ideeën, die geen logische en op elkaar afgestemde indruk geven, los. Om een betekenisvolle beleving te creëren moeten alle indrukken op elkaar zijn afgestemd. Zo ontstaat een rode draad tussen alle verschillende programmaonderdelen. Dit begint bij de uitnodigingen tot aan het bedankje na het event.

De WOW-factor

Het publiek dat jouw event bezoekt, heeft vooraf al een bepaalde verwachting. Dat kan komen door eerdere bezoeken of door verwachtingen die je zelf hebt gecreëerd. De kunst is om de verwachtingen van de bezoeker te overtreffen. Dat hoeven geen grote dingen te zijn, maar denk aan iets verrassends of iets met humor. Zorg daarbij dat zoveel mogelijk negatieve indrukken, of afleiding wordt voorkomen. Prikkel de zintuigen van jouw bezoekers zoveel mogelijk.

Wil jij een event organiseren en zoek je nog naar dé wow-factor? Wij adviseren en organiseren voor diverse merken events met betekenisvolle beleving. Neem contact met ons op om te zien hoe wij je kunnen helpen.

Geen reactie's

Geef een reactie