Hoe krijg je meer mensen in jouw stand op de beurs?

Hoe krijg je meer mensen in jouw stand op de beurs?

Uitgangspunt voor deelname aan een beurs is dat deze gerelateerd is aan de marketingdoelstellingen van je organisatie. Een beurs kost veel tijd en geld. Het is dus belangrijk dat al die organisatie-inspanningen voldoende opleveren. In dit blog gaan we verder in op het moment van de beurs zelf. Hoe zorg je ervoor dat de beursbezoekers jouw stand bezoeken?

Leadgeneratie

Voor veel exposanten is leadgeneratie een belangrijk doel. Geïnteresseerde bezoekers in jouw product of dienst zijn na de beurs gericht te benaderen. Mogelijke klanten presenteer je jouw unieke oplossing in ruil voor hun contactgegevens. In theorie klinkt dit simpel, maar de praktijk is vaak lastiger. Daarom geven we enkele tips om de lastige praktijk om te zetten in de simpele theorie.

Promotie

Om meer mensen geïnteresseerd te maken voor een beursbezoek en jouw stand in het bijzonder, moet je voor de start van de beurs wel al laten weten dat je er bent. Schreeuw het daarom van de daken. Hiervoor kun je heel goed online media inzetten. Maak aankondigingen via social media, stel een speciale beursnieuwsbrief op en maak een landingspagina op jouw website met alle relevante informatie over de beurs. Ook SEA (Search Engine Advertising) kan helpen bijdragen aan meer bezoek.

Locatie

Een strategische plaats in de beurshal mag niet onderschat worden. Zoek een plek uit waar mensen stilstaan, zoals naast of tegenover de catering. Maar ook een stand vlakbij de in- of uitgang is een goede plek. Daar komt iedereen langs op de weg naar binnen of naar buiten.

Productintroductie

Een productlancering is één van de hoofdredenen voor beursbezoekers om de beurs te bezoeken. Vandaar dat jouw aanwezigheid op de beurs bij uitstek de gelegenheid is een nieuw product of dienst te introduceren.

Communicatie op de beursvloer

Dit is het moment om jouw beste beentje voor te zetten. Laat zien dat je oprecht bent geïnteresseerd in de bezoekers en kijk deze vriendelijk aan. Wanneer je met meerdere collega’s een stand bemant, vermijd dan om continu met elkaar te praten. Stel de bezoekers open vragen en oefen eventueel openingszinnen voor de start van de beurs. Non-verbale communicatie is 70 procent van alle communicatie, oefen daarom op een open houding. Sta stevig op je voeten, kijk bezoekers vriendelijk aan en sla vooral je armen niet over elkaar. Laat zien dat je met plezier in de stand staat.

Give aways

Give aways zijn manieren om leads op jouw stand te krijgen. In ruil voor hun gegevens geef jij iets mee. Zo heb jij een lead en de bezoeker een aandenken zodat je niet snel vergeten wordt.

Wil jij ook op een beurs exposeren? Wij kunnen je helpen met het hele proces, van A tot Z. Kom langs voor advies en een kop koffie, of neem contact met ons op.

Geen reactie's

Geef een reactie