Hoe maak je een event sterker?

Man die aan een berg hangt

Hoe maak je een event sterker?

Het organiseren van een evenement, teamuitje, congres of bedrijfsfeest blijft altijd spannend. Vooral wanneer je dit voor de eerste keer gaat doen. Een event kan je sterker maken door jezelf zichtbaar te maken, zowel online als offline. Alleen nu is de vraag, hoe doe je dit?

Waar is je doelgroep actief?

De allereerste vraag die je jezelf moet stellen is, wie is mijn doelgroep? Wanneer je weet wie je doelgroep is, heb je een basis waar je je op kunt focussen. Wat erg belangrijk is om te weten, is wanneer je doelgroep actief is en op welk platform ze actief zijn. Want hoe gek het misschien ook klinkt, niet iedereen is actief op social media.

Bereik

Doordat wij eerst samen met jou gekeken hebben naar waar de doelgroep zich bevindt, kunnen wij een doelgerichte campagne opzetten. Hierdoor kunnen wij het bereik van de potentiële doelgroep vergroten. Dit doen wij zowel op online als offline gebied. Vervolgens mengen wij ons op verschillende platformen om het event zichtbaar te maken en laten wij met het nieuwe bereik weten wat de meerwaarde is om naar het evenement te komen. Dit is op online en offline platformen mogelijk.

Wanneer je jezelf zichtbaar maakt op social media zorg je ervoor dat je ook zichtbaar blijft tijdens een event en ook eventueel na die tijd. Uiteraard is het dan wel belangrijk om op dat moment ook content te delen met je volgers.

Netwerken

Online en offline netwerken is een belangrijk aspect om je event sterker te maken. Tijdens het netwerken maak je jezelf namelijk zichtbaar. Maar ook online geeft het netwerken je vele mogelijkheden en kan je effectief te werk gaan. Voordat het event begint kan je namelijk al veel informatie vergaren over de bezoekers die op het evenement afkomen. Mocht je verschillende thema’s op je event hebben, kan je op deze manier ervoor zorgen dat bezoekers met dezelfde interesse elkaar vinden. Denk bijvoorbeeld aan een smartbadge tijdens een netwerktool op het evenement. Zo zorg je ervoor dat mensen van tevoren al afspraken kunnen maken waar ze elkaar ontmoeten om naar een bepaalde plek te gaan op een event.

Voor- en natraject

Met een goed voor- en natraject zorg je ervoor dat je in de toekomst sneller en efficiënter kunt werken. Door bijvoorbeeld een goede registratiewebsite weet je waar de interesse ligt van je doelgroep. Hierop kan je dan je social media, mailings en content laten aansluiten. Na die tijd is het erg belangrijk om geen radiostilte te laten vallen. Blijf zichtbaar! Dit kan je doen door content van het evenement zelf te delen. Door een goede terugblik laat je het evenement langer duren en kan je mensen warm maken om naar een volgend event te komen.

Aanvullend

Er zijn dus meerdere aspecten erg belangrijk om rekening mee te houden wanneer je je evenement sterker wilt maken. Denk hierbij aan inzet van zowel online als offline content en marktonderzoeken. Het één maakt het ander sterker en zal zeker je event een boost geven. Vind je het lastig om dit allemaal alleen te doen, maar spreekt dit je wel erg aan? Laat je de moed niet in je schoenen zakken en neem vandaag nog contact met ons op! Ons team van marketingcommunicatie- en eventprofessionals weet namelijk veel van dit onderwerp af en maakt graag samen met jou je event sterker! Wij vinden het erg leuk om je beter te leren kennen en steken graag onze handen uit de mouwen voor jou.

Tags:
,
Geen reactie's

Geef een reactie