Je eigen app met een event

Je eigen app met een event

Tijdens een event wil je als bedrijf natuurlijk opvallen tussen alle anderen. Programmaboekjes lijken steeds meer uit het event beeld te verdwijnen want tegenwoordig hebben grote evenementen meestal een algemene app. Hierop wordt algemene informatie weergegeven over de aanwezige partijen, parkeerplaatsen, restaurants e.d. Waar kies jij voor om op te vallen?

Programmaboekje of app?

Een programmaboekje is een mogelijke optie, maar wordt vaak minder intensief gelezen door de app. Om jezelf nog dichter bij je bezoekers te brengen tijdens een event, kun je er ook voor kiezen om een app aan te bieden. Om op te vallen kun jij als bedrijf er voor kiezen om zelf ook een app aan te bieden!  Want wie heeft nou niet vaak zijn of haar telefoon vast tijdens een evenement?

Interactie

Tijdens een evenement gebeurt er van alles. Daarom is het belangrijk om interactie te hebben met de bezoekers. Denk hierbij aan een welkomstwoord wanneer ze zich aanmelden voor de app. Vertel hierin iets over het event en wat ze van de app kunnen verwachten.

Door te vertellen wanneer er iets gaande is via de app, zoals workshops of lezingen, zal de persoonlijke interactie met je bezoekers groeien.

Dataverzameling

De app geeft je één groot voordeel: dataverzameling! Doordat mensen jouw app downloaden ontvang je automatisch meer informatie van je bezoekers. Deze kun vervolgens gaan inzetten voor nieuwsbrieven of om achteraf een presentatie op te sturen. Vergeet ook niet de gekregen data te verzameling in je eigen CRM-systeem. Hierdoor wordt gelijk alles goed en overzichtelijk opgeslagen.

Eigen programma/agenda

Wanneer je een eigen programma hebt tijdens een evenement kan je deze ook aan je bezoekers aanbieden tijdens het evenement. Om mensen zich hierop in te laten schrijven, kun je ze een eigen programma/agenda geven voor deze dag.

Eventueel kun je een outlook koppeling maken, waardoor men bijvoorbeeld 15 minuten van te voren een reminder ontvangt.

Social media

Door middel van de app kun je de bezoekers ook bekend laten worden met de social mediakanalen die jullie als bedrijf beheren. Je kunt hier bijvoorbeeld leuke acties hieraan koppelen. Denk bijvoorbeeld aan een ‘volg ons op Instagram actie’. Plaats een foto met een # na keuze die aansluit op het event en win een leuke prijs!

Klant tevredenheid

Wil jij weten of je bezoekers de app of het event plezierig hebben ervaren? Geef ze dan een mogelijkheid om een korte enquête in te vullen. Hierdoor wordt jouw app meteen sterker voor volgend jaar!

Duurzaam evenement

We hebben in eerdere blogs al geschreven over hoe je een evenement duurzaam kunt maken. Een app is daar een mooie toevoeging aan. Mensen kunnen de app namelijk downloaden en weer verwijderen wanneer ze hem niet meer nodig hebben. Dit bespaard papier en voorkom je dat ze aan het eind van de dag of tijdens het evenement een plattegrond of programmaboek verwijderen.

Lijkt deze manier van interactie met jouw bezoekers tijdens een evenement ideaal? Wij helpen je graag! Neem dan gerust contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Geen reactie's

Geef een reactie