Maak jezelf zichtbaar op events

Maak jezelf zichtbaar op events

Wanneer je meedoet aan een beurs of event, wil je dat jouw bedrijf goed zichtbaar is. Er lopen veel bezoekers rond die in potentie een klant zijn. Zorg er daarom voor dat deze potentiële klanten niet stilletjes jouw stand voorbijlopen. In dit blog geven wij je tips om beter zichtbaar te zijn tijdens een event.

Promotie

De beurs of het event moet het hoogtepunt van jouw beurscampagne zijn. In de voorbereidingen benut je al jouw online- en offlinekanalen om kenbaar te maken dat jij op het betreffende event staat. Uiteraard begin je daar ruim van tevoren mee en herhaal je het meerdere malen. Laat in de promotie ook terugkomen waarom men absoluut langs moet komen, en maak het delen van de promotie eenvoudig door middel van een Facebook event of een deelknop op de website.

Jouw zichtbaarheid

Hoe je jezelf zichtbaar maakt op de beurs of event hangt af van een aantal factoren. Bijvoorbeeld over hoeveel ruimte of budget je beschikt, of welke plek je toebedeeld krijgt. Wanneer je maar weinig ruimte tot je beschikking hebt, kies dan voor een korte en krachtige reclameboodschap. Als je in een drukke ruimte staat, zorg er dan voor dat je nog meer opvalt. Bij een krap budget val je al meer op door het uitdelen van pennen of andere kleine giveaways. Of plaats bijvoorbeeld een opvallend reclamebord of roll-up banner. Ook de kleding die gedragen wordt, draagt bij aan de zichtbaarheid. Zorg daarbij wel dat de outfit past bij het bedrijf en de boodschap die jouw bedrijf uitstraalt.

Timing is everything

Als je ervoor gekozen hebt om giveaways uit te delen tijdens de beurs of event, let dan op jouw timing. Deel jouw giveaways niet uit bij een presentatie van een ander bedrijf. Zorg dat je de aandacht van de bezoeker grijpt op een moment dat hij/zij alleen aandacht voor jou kan hebben en verras hem/haar met jouw verhaal. De giveaway is dan een souvenir van een leuke ontmoeting geworden. Op die manier verdwijnt jouw giveaway niet in de eerste de beste afvalemmer.

Extra tip

Zet de mensen met de vlotste babbel in voor jouw event. Maar laat ze niet te lang praten met één klant. Zorg voor een vervolgafspraak, zo is er voldoende tijd om alle bezoekers te woord te staan en heb je warme leads gecreëerd.

Wil jij ook zichtbaar op de beurs staan, maar heb je nog geen idee hoe? Maak een afspraak met ons. Wij hebben ervaring om jouw beurs aanwezigheid van A tot Z te organiseren.

Geen reactie's

Geef een reactie