Online communicatie en offline events een gouden combinatie

Online communicatie en offline events een gouden combinatie

Organiseer je een evenement, congres, teamuitje of bedrijfsfeest, maak dan optimaal gebruik van online communicatiekanalen zoals social media, apps en tools. Zo zorg je ervoor dat je event nog beter uit de verf komt, zichtbaarder voor, tijdens en na het evenement. Hoe kun je de online communicatie zo inzetten, dat deze een gouden combinatie met offline events wordt? We lichten een tipje van de sluier op.

Groter bereik

Vanuit Prosos onderzoeken en bekijken we goed wie de doelgroep van jouw evenement is. Op die manier kunnen wij zeer gericht social mediacampagnes opzetten en uitvoeren, waarmee we een groter bereik van potentiële bezoekers kunnen realiseren. We komen in contact met deze mensen door interactie en laten ze weten waarom ze naar jouw evenement moeten gaan. Via de social mediakanalen communiceer je natuurlijk niet alleen voor een event, maar daarmee verspreid je ook content tijdens en na je evenement. Zo bereik je veel meer mensen dan alleen de bezoekers aan jouw event. Uiteraard maken we gebruik van tools om het bereik en de resultaten te meten.

Kostenbesparing

Omdat online communicatiekanalen voor iedereen overal 24/7 beschikbaar zijn, kun je heel eenvoudig kosten besparen op internationale presentaties en evenementen. Ben je bijvoorbeeld een bedrijf met 4 Europese vestigingen die aan de vooravond staat van een productintroductie? Voordat deze introductie plaatsvindt, kun je alle medewerkers in heel Europa met eenzelfde online voortraject prikkelen en interesseren voor het nieuwe product. Daarmee bespaar heel veel kosten die je aan offline middelen en kanalen zou besteden. Sterker nog, je bespaart ook op logistieke kosten, want niemand hoeft te gaan reizen naar een bepaalde locatie. Als je één groot centraal evenement organiseert, kun je die streamen naar kleinere lokale events. Daar kunnen de bezoekers in een eigen lokale sfeer meekijken met het grote event.

Offline sfeer proeven, online sfeer verspreiden

Wat is de offline beleving van een event? Bezoekers proeven de sfeer, ze krijgen prikkels, hun emoties worden geraakt, ze horen verhalen aan en zintuigen worden geprikkeld. Die offline beleving en sfeer kun je heel gemakkelijk omzetten in online berichten, documenten, (bewegende) sfeerbeelden en deze content verspreid je naar zowel de bezoekers als de doelgroep met mensen die er niet bij waren. Je evenement kan zo langer aandacht krijgen en behouden onder een grotere groep mensen dan het aantal eventbezoekers.

Gouden combi

Online en offline bijten elkaar dus echt niet, maar vormen een gouden combi als je ze goed inzet. Dat zien wij in onze dagelijkse praktijk. Vanuit Prosos Events B.V. hebben wij de middelen en de mogelijkheden om online events te ondersteunen:

  • volledige organisatie voor de tot standkoming van een event
  • van een uitnodigingsbeleid tot dataregistratie tijdens een event
  • van social mediaberichten opstellen en verspreiden voor een event tot foto’s en filmpjes maken tijdens een event, die dan gedeeld worden tijdens en na het event.

Wanneer en hoe kun we je online helpen bij jouw volgende event? Op onze contactpagina vind je alle communicatiekanalen, waarmee je ons kunt bereiken. Heb je trouwens de filmpjes vanwege het 5-jarige jubileum van Prosos B.V. al gezien? Bekijk ze hier.

Geen reactie's

Geef een reactie