Ontwikkelingen in de eventbranche

Ontwikkelingen in de eventbranche

De eventbranche is altijd in ontwikkeling. Door op de hoogte te blijven van deze ontwikkelingen, grijp je optimaal de kansen voor het verbeteren van jouw evenement. Welke ontwikkelingen hebben in 2017 tot nu toe de meeste invloed gehad op de eventbranche?

De spreker is de expert

De opdrachtgever wil inhoud overbrengen en de expert kan dit waarmaken. Alhoewel er altijd ruimte is voor goede sprekers tijdens een evenement, groeit de behoefte aan goede dagvoorzitters en interviewers. Hoewel zij wellicht minder spreekvaardige kwaliteiten hebben, zijn zij wel in het bezit van de kennis. Maar hoe krijg je de wetenschapper, de ‘nerd’, dat grote enge podium op? Dat is de uitdaging.

De hoofdrol in de marketingcommunicatiemix

Eventmarketing en live communicatie bekleden samen de hoofdrol in iedere marketingcommunicatiemix. Waarom? Omdat deze factoren samen voor de grootste impact zorgen. Elkaar live ontmoeten, zien en spreken. Persoonlijke aandacht voor en in contact komen met je (potentiële) klanten. Daarom vindt Prosos Events het zo belangrijk dat je een inspirerende, persoonlijke ontmoetingsplaats creëert op evenementen.

Een nieuwe generatie eventprofessionals

De twintigers en begin-dertigers zijn opgegroeid met smartphones, social media, selfies en tablets: het digitale tijdperk, een constante mix van live en online, volgers, likes en communities. Hoe je het ook went of keert, deze groep heeft het afgelopen jaar een grote invloed gehad op de eventbranche.

De combinatie van online video en events

Het vertellen van het verhaal via een evenement door één persoon via social media. Op deze manier worden de kijkers live meegenomen en ervaren zij zo het evenement en het enthousiasme van de vlogger. Online video en events raken en versterken elkaar hier. Dit vraagt natuurlijk om de inzet van de expert die niet bang is om zijn of haar gezicht te laten zien.

Het inzetten van virtual reality

Merken zetten vol in op virtual reality(brillen). Deze brillen geven de bezoeker de kans om een unieke ervaring te beleven. Het dringt gelijk door in de hersenen, waardoor de mogelijkheden voor organisatoren vrijwel onbeperkt zijn.

We zijn benieuwd welke trends zich verder gaan ontwikkelen en welke nieuwe trends tot leven komen. Maakt u al gebruik van bovenstaande ontwikkelingen?
Wilt u samen sparren over uw nieuwe beursuitdaging? De koffie staat altijd klaar. Neem gerust contact op met onze event- en social media-experts (Prosos Events en Prosos).

Bron: Eventbranche.nl

Geen reactie's

Geef een reactie