Organiseer je een event in 2019? Dit worden de trends!

Organiseer je een event in 2019? Dit worden de trends!

2018 loopt alweer ten einde. Begin je nu na te denken over het organiseren van een event? Dan zal het waarschijnlijk wel al 2019 zijn als het plaatsvindt. Goed dus om te weten welke trends bij events er voor 2019 voorspeld worden.

Steeds meer technologie

Alle trendwatchers zijn het er wel over eens: in het hele leven en dus ook bij events wordt technologie steeds belangrijker. Er is steeds meer mogelijk en deelnemers aan events verwachten ook steeds meer. Ze laten zich graag verrassen met nieuwe technieken en toepassingen.

Gezichtsherkenning

Een voorbeeld van nieuwe technologie? Gezichtsherkenning! Registratieprocedures kunnen sneller verlopen als gebruik gemaakt wordt van gezichtsherkenning. Ook nu veiligheid tijdens evenementen een steeds belangrijker thema wordt, kan gezichtsherkenning voordelen bieden. Een bezoeker die als verdacht bekend staat, kan er zo tussenuit gehaald worden. Bedrijven kunnen ook gezichtsherkenning gebruiken om bezoekers te ‘taggen’ in foto’s van je evenement die je deelt op social media.

Virtual reallity

Nog zo’n nieuwe technologie: virtual reallity. Met de speciale VR-bril op krijgt de bezoeker een geheel nieuwe ervaring. In een parallelle wereld ervaart hij bijvoorbeeld wat een nieuw product voor hem kan betekenen. Doordat VR-brillen steeds goedkoper worden, wordt toepassing hiervan voor steeds meer bedrijven haalbaar.

Livestreaming

Geïnteresseerden die zelf niet aanwezig kunnen zijn, kunnen steeds makkelijker bij een event worden betrokken. Via livestreaming kun je iedereen op de hoogte houden van wat er op het event gebeurt. Zend presentaties live uit of geef een kijkje op de beursvloer.

One-stop-shop

Het aanbieden van geïntegreerde diensten wordt steeds populairder. Bedrijven zoeken elkaar op een grote beurs op en leveren samen ‘one-stop-shop’-ervaringen. De potentiële klanten hoeven dan niet de hele beursvloer over voor aanvullende diensten, maar vinden dat bij elkaar in één stand.

Beleving

Voor alle events geldt, dat het steeds meer om beleving draait. De bezoeker wil vermaakt worden en de aankleding wordt steeds belangrijker. Met een tafel met een mooi tafelkleedje alleen red je het niet meer. Er wordt steeds meer ingezet op een bepaald thema, materiaalgebruik of een kleur.

Food

Nog een onderdeel waarbij beleving steeds belangrijker wordt is het thema eten. Bezoekers willen graag verrast worden, ook met het aanbod aan voedsel. Foodtrucks scoren goed, maar ook een bepaald foodthema. Ook populair: bezoekers hun eigen eten laten samenstellen of bereiden.

Offline-plekken

In tegenstelling tot de toepassing van nieuwe technologieën, of misschien wel als reactie daarop, is de trend om offline-plekken te creëren. Een ruimte die alleen zonder mobieltje mag worden betreden of een offline-bar waar de telefoons uit moeten. Zonder schermen kan hier weer op een ouderwetse manier contact gemaakt worden.

Prosos Events helpt graag

Heb je nieuwe ideeën opgedaan voor het organiseren van een event? Prosos Events helpt graag om deze te realiseren, van het uitwerken van een idee tot de complete organisatie van een event. Neem contact met ons op om te horen wat wij voor je kunnen betekenen.

Geen reactie's

Geef een reactie