Terugblik Lijfering Huisbeurs 2017

Terugblik Lijfering Huisbeurs 2017

Een tikkeltje trots kijken wij vanuit Prosos en Prosos Events terug op de Lijfering Huisbeurs: “De Wereld van Lijfering“. Niet alleen omdat wij mooie werkzaamheden hebben mogen verzorgen, maar ook om de samenwerking met de interne collega’s van Lijfering Drankengroothandel en Food Concept Company. Het is altij even ‘wennen’: wie pakt welke rol? Wie verzorgt welke werkzaamheden en dan wonen wij toch ook nog 1,5 uur van elkaar af. Werkt dit wel? Hoe houden wij elkaar scherp? Hoe overvoeren wij elkaar ook niet met afstemmomenten en gedrevenheid van iedereen op zijn/haar moment, maar het is gelukt! Er stond een fantastisch event. In totaal 465 inschrijvingen! Enthousiaste leveranciers en collega’s, die met veel energie deze beurs tot een succes hebben gemaakt.

Voorbereidingen

Samen een gezellige dag én een feest neerzetten, dat was het uitgangspunt van “onze” Lijfering Huisbeurs.  Klanten, relaties, gasten en leveranciers hebben en kijkje in “onze” keuken gekregen.

Aan de hand van een aantal vergaderingen, het verdelen van werkzaamheden en een to-do lijst zijn wij aan de slag gegaan met de voorbereidingen. Daar de leveranciers een belangrijke rol hadden, vroeg dit ook de nodige tijd en aandacht. Binnen Lijfering is hier vanuit de Binnendienst aan gewerkt. Alle leveranciers hadden rondom het thema: ‘De Wereld van Lijfering’ een bezoek, excursie of reis  om bij de orders, door de klanten, tijdens deze dag aan te kunnen bieden. Dit was uiteraard een extra trigger om naar de beurs te komen.

Uitnodigingen

Op basis van een contentplanning zijn wij aan de slag gegaan met de uitnodigingen. Zowel via Uitnodigingskaarten als via mailingen en social media berichten werden klanten en en relaties uitgenodigd om naar de beurs te komen. Ook zijn een aantal leveranciers ook al meegenomen in de mailingen. Zo ontstond er ook vanuit hen aandacht voor het event.

Online bezoekersregistratie

Eventbrite® levert voor de bezoekersregistratie een betrouwbare totaaloplossing die gratis en gebruiksvriendelijk is.

Voor dit event hebben wij deze registratie methode ingezet als link in de mailingen die wij verstuurden, in de social berichten en overige communicatie uitingen. Ook bij de ontvangst werkte het registeren uitermate naar wens. Er werd met ‘plezier’ gescand. Een professionele manier van registreren! Uiteraard bood het direct een sterke mogelijkheid om klanten en relaties te bedanken voor de komst.

Aandacht voor details

Een warm welkom door collega’s met een drankje bij de ontvangst, een duidelijke plattegrond, aandacht voor workshops (bier en wijn). Lekkere muziek en ook aan het eind een passende goodiebag.

De bezoekers die ik heb gesproken waren enthousiast en vonden het oprecht leuk om hun ‘Groothandel’ van binnen te mogen zien.

Uw Slijter

De winkel “Uw Slijter” was oprecht ook een echte eye-catcher met:
biertonnetje  beacon-technologie
biertonnetje  website op zuil
biertonnetje  interactieve schermen in de etalage

Onwijs leuk om ook de Uw Slijter eigenaren weer te spreken en met elkaar online marketing activiteiten uit te wisselen. Vanuit Prosos verzorgen wij alle websites en online uitingen.

Creatie van de beurs

Op basis van het thema: “De Wereld van Lijfering” is Willy Huls van Food Concept Company aan de slag gegaan met de inrichting van de beurs. Een uitdaging daar je zit met een korte op- en afbouwperiode daar er gewoon sprake was van een lopende bedrijfsvoering. Dus er moest een zo kort mogelijke oponthoud zijn van de leveringen vanuit de groothandel. De beurs ademde een familière sfeer. Gezelligheid, saamhorigheid en ‘eenvoud’ (dit bedoel ik positief) stonden wat mij betreft centraal deze dag. Leveranciers hadden op elke locatie een goede centrale plek. Alle ruimten waren goed ingericht.

Lijfering Huisbeurs 2017

Inzet Prosos Events?

Ideeën genoeg voor een volgend event, toch? Kun je wel wat hulp gebruiken bij de organisatie? Het team van Prosos Events staat voor je klaar! Neem vandaag nog contact met ons op.

Geen reactie's

Geef een reactie