Uw ‘beursexperience’: een samensmelting van offline en online  

Uw ‘beursexperience’: een samensmelting van offline en online  

Als bureau zijn wij met Prosos volop in ontwikkeling. Begonnen we enkele jaren geleden als internetmarketingbureau, nu zien we een grotere behoefte van onze relaties aan een full-service marketing- en communicatiebureau. Daar horen natuurlijk ook beurzen en evenementen bij. Van conceptontwikkeling naar beurscreatie tot coördinatie en organisatie. Zo is Prosos Events ontstaan.

Veranderingen

In de beurzen- en evenementenwereld is er eveneens veel aan het veranderen. Kiezen we samen met u bij beurzen voor transparantie, eerlijke informatie en een exclusiviteitsgevoel? Of gaan we met elkaar toch liever voor co-creatie, kennisdeling of ‘guided tours’? De Amsterdam RAI heeft enige tijd geleden onderzoek gedaan naar de wensen en behoeften van de huidige en toekomstige generatie beursbezoekers.

Evenementenbeleving

Uit dat onderzoek is naar voren gekomen hoe Generatie X (leeftijd 35-50 jaar) en Generatie Y (leeftijd 20-35 jaar) evenementen beleven en wat zij er zoeken. Het blijkt dat ‘experience’ het sleutelwoord is. Het woord van de toekomst is ‘event’. Daarnaast is de uitkomst dat iedere generatie daar z’n eigen invulling aan geeft.

Ontmoetingsplek

Mede door de toename van virtuele en online ontmoetingen, is het medium beurs/ evenementen behoorlijk in ontwikkeling. Ooit fungeerde een beurs als handelsplaats en een plek voor productpresentaties. Nu ontwikkelt een beurs zich tot de plaats waar fysieke communities gecreëerd worden.

Juist door de opkomst van virtuele ontmoetingen en toepassingen, is de geschikte vorm en inhoud van evenementen nog nooit zo interessant geweest. Daarom kijken wij als organisatoren van beurzen en evenementen heel goed naar de mogelijkheden om in te haken op technologische en maatschappelijke trends.

Verschillende generaties

De huidige evenementbezoekers zijn vooral afkomstig uit de Generatie X en in toenemende mate uit Generatie Y. Het gaat hier om twee generaties, die mede door hun opvoeding en maatschappelijke omstandigheden nogal verschillen en erg specifieke eigen ideeën, behoeften en levensopvattingen hebben.

Generatie X

Welke specifieke wensen heeft Generatie X m.b.t. een beursbezoek? Deze beursbezoekers willen bijvoorbeeld vooraf weten wat ze tijdens het evenement kunnen verwachten. Daarnaast vinden Generatie X-bezoekers vertrouwen belangrijk. Als het om informatie gaat, dan willen ze dat die zo transparant en eerlijk mogelijk is. Bij voorkeur ook nog zo persoonlijk mogelijk. Ze willen graag antwoord op de vraag waar ze voor betalen en wat ze daarvoor terug krijgen.

Generatie Y

Wat verwacht beursbezoekers uit Generatie Y als ze naar een beurs gaan? Dan verwachten ze een experience. Ze willen niet alleen informatie ontvangen, maar vooraf, tijdens en na het evenement meedenken. Kenmerkend voor Generatie Y-bezoekers is meedoen, co-creatie en zichzelf kunnen verrijken en ontwikkelen. Bovendien willen ze er zeker van zijn dat een beursbezoek waardevol is.

Samen werken aan samensmelting?

Wilt u uw beursstand zowel voor beursbezoekers uit Generatie X als Y aantrekkelijk maken? Of misschien voor een van beide? Het Prosos Events-team denkt graag met u mee om de online en offline wereld te laten samensmelten op uw stand. Concepten kunnen we ook gezamenlijk met u vertalen naar een ontmoetingsplaats, waar beleving en inspiratie centraal staan.

Bel of mail ons gerust voor een persoonlijke ontmoeting, waarin wij uw wensen en vraagstukken met elkaar kunnen bespreken.

Bron: Dutch Cowboys

Geen reactie's

Geef een reactie