Vijf redenen waarom ‘online’ events sterker maakt

Vijf redenen waarom ‘online’ events sterker maakt

Voor het organiseren van uw evenement, congres en zelfs bedrijfsfeest of teamuitje zijn online mogelijkheden niet meer weg te denken. Apps, tools en social media maken van het evenement een nog veel krachtiger tool. Wilt u weten waarom en hoe wij dat doen? In grote lijnen zijn er meerdere redenen waarom de combinatie van online en offline van evenementen een nog veel krachtiger moment maakt. Hieronder zetten wij er vijf voor u op een rij.

Bereik

Doordat wij goed nadenken waar de doelgroep van uw evenement zich bevindt, kunnen wij heel gericht een social mediacampagne inzetten om het bereik van potentiële bezoekers te vergroten. Wij mengen ons dan vervolgens in de discussie en vertellen uw nieuwe bereik wat de meerwaarde is om ook naar het event te komen. Daarnaast kunnen social mediakanalen zorgen voor het verspreiden van de content na het event, of zelfs tijdens het event. Dat maakt het bereik vele malen groter dan alleen de groep die op het event aanwezig was.

Kosten besparen

Niet meteen het eerste waar u wellicht aan denkt, maar het is eigenlijk heel simpel. Een bedrijf met 5 vestigingen over heel Europa introduceert een nieuw product. Door alle medewerkers in heel Europa met eenzelfde online voortraject alvast te triggeren en mee te nemen in de ‘wereld’ van het nieuwe product, kunnen veel offline kosten (denk aan een interne roadshow, offline presentatiemateriaal, etc.) bespaard worden. Nog veel interessanter: waar voorheen gekozen werd voor óf 5 verschillende grote lanceringsevents, óf uit heel Europa iedereen invliegen, kunt u nu op basis van een hybride event één groot centraal event organiseren en die vervolgens streamen naar kleinere lokale events, waar iedereen in een eigen sfeer en eventsetting meekijkt met het grote event.

Voor- en natraject

In zijn algemeenheid: social media, mailings, een goede registratiewebsites en interessante content kunnen online zo makkelijk en snel verspreid worden, dat het voortraject heel effectief en impactvol kan zijn als de online mogelijkheden goed benut worden. De content van het evenement zelf (samenvattingen van sprekers, uitgewerkte onderwerpen, videoverslagen, foto’s, etc.) kunnen in een goed natraject ervoor zorgen dat het evenement zo veel langer duurt dan alleen dat ene moment.

Netwerken vereenvoudigen

De online mogelijkheden voor effectief netwerken zijn enorm. Stelt u zich voor dat u in het voortraject online gegevens verzamelt van al uw bezoekers. Die gegevens koppelt u daarna aan een smartbadge of netwerktool op het event. Zo zorgt u er opeens voor dat mensen van tevoren al afspraken kunnen maken met gewilde andere bezoekers. Of zelfs ter plaatse in contact kunnen komen met interessante gesprekspartners. Er zijn bijvoorbeeld tools die mensen op basis van hobby’s, interesses of de kennis die ze op het event willen halen aan elkaar verbinden door ze naast elkaar te zetten tijdens de lunchsessie. Wij zoeken graag voor u uit wat het beste bij u past.

Aanvullend

Erg algemeen, maar wel eentje om over na te denken: online en offline zijn volledig aanvullend. Ja, hè, hè, horen we u denken. Daar gaat dit hele blog over, maar laten we er even boven gaan hangen. Offline kun je prikkelen, emoties raken, zintuigen in gang zetten en mensen raken. Online kun je die gevoelens, al de inhoud, de sfeerbeelden en het totaalplaatje weer verspreiden naar juist de doelgroep die er niet was.

Online en offline, het klinkt als een botsing, maar dat is het zeer zeker niet. Daar weten wij alles van, wij doen niet anders in ons dagelijks leven. Wilt u ons beter leren kennen? Wij u wel.

Geen reactie's

Geef een reactie